Izvor:
19.09.2019 u 20:24
0

DA LI STE ZNALI? Ovo su bitni trenutci najvažnijeg komada odeće! (FOTO)

Komad odeće koji su još krajem devetnaestog veka nosili radnici u Americi imao je dva dela – gornji i donji, često spojenih u jednodelnu radnu garderobu. Sindikalni obrazac oblačenja bio je univerzalno prihvaćen. Međutim, odluka Marinskog korpusa Sjedinjenih Američkih država da 1913. godine u sklopu redovne opreme uključi majicu sa kratkim rukavima zauvek je promenila industriju odeće.

Glavni razlog za ogroman bum od samog početka proizvodnje majica, bio je taj što je dizajn majice omogućavao da se telesna temperatura ohladi, jer su rukavi bili kratki. Tako su marinci, "zarobljeni" u skučenim telima podmornica mogli da odahnu i rasterećenije rade svoj posao.

Kao mnogi izumi pre i posle toga, majica sa kratkim rukavima potekla je iz sistema vojske. Nedugo nakon marinaca, američka vojska uključuje ovaj komad odeće u redovan foklor lučkih radnika, farmera, rudara i drugih manuelaca. Tako je istorija majice imala brojne trenutke koji su oblikovali njen današnji izgled. Danas moguće kupiti običnu belu majicu, kvalitetne reklamne majice ili majice skupe nekoliko desetina hiljada evra. U nastavku teksta, predstavljamo vam neke od ključnih trenutaka u razvoju najkorišćenijeg komada odeće.

Već 1920. godine, poznati američki rečnik Merijam-Vebster uvrstio je u svoj pojmovnik reč majica. Ulaskom u masovnu jezičku upotrebu, širila se i masovna konzumacija, odnosno nošenje majica sa kratkim rukavima širom Amerike i ostalih delova sveta. Pred kraj Drugog svetskog rata, odnosno 1944. godine, majica je postala nezvanična oprema radnika širom Amerike. Tako je komad odeće izrađen od pamuka, sintetičkih vlakana ili vune, koji je neformalni supstitut košulje, postao formalno odelo velikog broja ljudi koji radi u industriji.

Uticaj Holivuda na izgradnju brenda majice

Kada je 1951. godine ekranizovan roman Tenesija Vilijamsa – "Tramaj zvani želja", niko nije mogao da sluti da će, pored četiri nagrade Akademije filmskih umetnosti i nauka, ovaj holivudski klasik učiniti majice sa kratkim rukavima globalno poznatim. Namršetni poster Marolona Branda, na kojem pozira u beloj majici sa kratkim rukavima, dok mu sevaju bicepsi, ubrzo je učinila da prodaja majica do kraja godine bude veća od 180 miliona dolara.

Još jedan holivudski zavodnik popularizovao je upotrebu ovog odevnog predmeta. Četiri godine kasnije, pojavljuje se film "Buntovnik bez razloga" sa Džejmsom Dinom, opisujući generacijski jaz i antagonizam koji odbačeni pripadnici mlađe populacije osećaju prema čvrstoj ruci sistema. Zagrljaj Dina i Natali Vud, otkriva belu majicu ispod sakoa, kojom šmeker sa filmskog platna poručuje da je kombinovanje majice i elegantnih predmeta, ne samo moguće, već i poželjno.

Rađanje reklamnih majica i majice kao deo rokenrol kulture

Sredinom prošlog veka, sa ogromnom pažnjom koju su izazvali filmovi Dizni produkcije, među marketinškim agencijama javlja se ideja o reklamiranju crtanih likova na majicama. Agencija iz Majamija predlaže da se na majici odštampaju likovi Mikija Mausa i ekipe kako bi se promovisao Diznilend. Pored toga, ideja je bila da se štampaju i imena odmarališta na Floridi, kako bi se u što većoj meri promovisao turizam. Taj period obeležava rađanje reklamnih majica.

Sredinom avgusta 1969. godine, oni koji nešto znače u svetu muzike i oni drugi kojima taj isti svet znači sve, na festival održanom na farmi Maksa Jazgura u državi Njujork, pokazali su da je majica postala deo rokenrol kulture.

Vudstok, nekrunisani kralj muzičkih festivala, pored Hendriksovih rifova, nastupa Džoan Baez, grupe Hu i Džeferson Erplejn, obeležio je ogroman broj pripradnika kontrakulturnih pokreta sa majica na kojima se nalaze printovi njihovih omiljenih bendova. Čuveni jezik Mika Džegera, geometrijski oblici grupe Pink Flojd i psihodelične boje karakteristične za hipi kulturu tog perioda vrištale su sa grudi ljubitelja rokenrola.

Isto onako kako su marinci, vojska i radnička klasa uveli u industriju majicu sa kratkim rukavima, tako su je isto popularna kultura i njeni derivati na najbolji mogući način popularizovali i dali joj veliki broj načina da se izrazi. Originalne majice koje bi svako voleo da ima datiraju još iz perioda opojnih droga, rokenrola i "zlatnog doba" Holivuda.

Majice sa natpisom "I love" i razvoj meme kulture

Grad Njujork je 1977. godine unajmio marketinšku agenciju sa ciljem da promoviše grad u kampanji koju će svi prepoznati. Grafički dizajner Milton Glejser osmislio je logo koji uključuje slovo "I", simbol srca i skraćenicu koja označava grad Njujork. Tako je nastala jedna od najpopularnijih majica sa kratkim rukavima.

Kurt Kobejn je belu majicu nosio ispod flanelske košulje i tako pokrenuo grunge-pokret, televizijska serija "Poroci Majamija" popularizovala je raznobojne majice uparene sa sakoom koji odiše duhom Floride, a početkom ovog veka, majice sa smešnim i zanimljivim natpisima bujaju više nego ikada ranije.

Godinama se menjao dizajn, majica sa kratkim rukavima je predstavljena kao prigodni odevni predmet u svakoj prilici. Bela majica sa sakoom, marinsko-plava majica za kežual varijantu i obična majica za svaku priliku. Majice sa printom i džepovima postaju trend u modnoj industriji koji hvata sve veći zalet.

Meme kultura koja je nastala pod uticajem interneta i proširila se u sve pore života, donela je neiscrpan izvor inspiracije proizvođačima majica. Tako je moguće da naručite bilo kakvu majicu, sa odgovarajućim natpisom, crtežom ili nekim kombinovanim načinom izražavanja. Motivi iz serija i filmova, knjiga i stripova, internet-zajednice ili kreativne uobrazilje dizajnera preplavili su tržište majica. Zato i ne čudi što je sledeći korak uparivanje majice sa kratkim rukavim i tehnološkim dostignućima.

Izvor:opusteno.rs
Foto:Arhiva

PREUZMITE MOBILNE APLIKACIJE

Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.

Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74

Ostavite komentar

Unesite pojam i stisnite enter