NUTRICIONISTI SAVETUJU: Kako da prestanete da se prejedate zbog stresa?

 

Kako ublažiti emocije i stres koji nikako ne možete da zaobiđete? Mnogi bi “lek” potražili u hrani koja je uglavnom slatka, nezdrava i puna kalorija i koja nas istovremeno čini (bar u tom trenutku) srećnim, zadovoljnim i opuštenim. Prejedanje i generalno konzumiranje hrane zbog stresa je pravi i vrlo čest problem koji se na svu sreću može izbeći

Proverite vaš nivo gladi

Da li jedete zato što ste zaista gladni? Ili je ipak u pitanju navika ili loša emocija koja vas vuče ka tome? Kada postanete svesni osećanja, ali i potrebama vašeg tela, to je prvi korak ka ograničavanju u hrani. Što ste više svesniji zbog čega ste posegnuli za keksom ili nekim drugim slatkišem, lakše ćete kontrolisati nezdrave navike u ishrani.

Implementirajte meditaciju u vašu dnevnu rutinu

Ovaj savet se odnosi na smanjivanje generalnog stresa. Meditacija je jedan neverovatan alat koji nam može pomoći da podignemo naše raspoloženje, ali i smanjiti dozu stresa u bilo kojem delu dana. Takođe utiče na fokus i samim tim i na loše navike u ishrani.

Napravite pauzu

Ukoliko osetite potrebu za hranom kako biste smirili količinu stresa, napravite kratku pauzu od svega što radite. Izađite u kratku šetnju, protegnite se, uradite par vežbi, odgledajte video koji volite. Samo par minuta je dovoljno da se odvojite od stresa i samim tim i loših navika.

Fokusirajte se na ishranu bogatu voćem i povrćem

Bacite svaku nezdravu namirnicu ili ih makar sakrijte, jer ako vam ne budu bili u vidnom polju – nećete ih se ni setiti u najvećem broju slučajeva.

 

 

Potrudite se da zadovoljite potrebe za spavanjem

Kada ne spavamo dovoljno, remete se nivoi hormona, pa se tako kortizol povećava i daje nam osećaj žudnje za lošom hranom. Zato, počnite da ležete ranije, ostavljajte telefon malo dalje i pokušajte da se u potpunosti opustite pred spavanje.

Konzumiranje vode

Voda je najbitnija stavka, pogotovo u vremenu kada ste pod velikim stresom. Nekad kada se osetimo gladnim ili umornim, razlog tome može biti dehidriranost. Kada se to desi, umesto čokoladice ili bombone posegnite za čašom vode i videćete magiju!

Budite dobri prema sebi

Stres doživaljavaju svi i nije kraj sveta kada se osetite pomalo poraženo. Suština je da zapamtite da je emotivno prejedanje vrlo često i da ne treba da budete previše grubi prema sebi zbog toga, već da pokušate da pronađete razlog toga i rešite ga na najjednostavniji način.

 

Ženski Magazin
Foto:Arhiva

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

                   Nedelja 

04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
09:00  Bolja zemlja
11:00  Prelo u našem sokaku
14:00  Vesti
14:05  Parovi - Nedeljni ručak
16:00  FILM
17:30  Telemaster
18:10  Glamur specijal
19:00  Upoznajte Parove
21:00  Parovi - Izbacivanje
02:30  Parovi - Noćobdije
04:30  Rano jutro