13°C

Beograd

Photo: arhiva

Izvor: 24sata.hr

Ovih ŠEST aktivnosti čuva ZDRAVLJE I VITALNOST vašeg srca!

Svaka radnja, koja povećava broj otkucaja srca, može se smatrati dovoljno aerobnom

NAJVAŽNIJE VESTI

Stefanović razgovarao sa amabasadorom Italije: FOKUS U ODRŽAVANJU MIRA I STABILNOSTI NA KiM (GALERIJA)

BEOGRAD SPREMAN ZA OTVARANJE KAFIĆA? Vesić objasnio - ovo su mere koje će morati da se poštuju!

ŠOJGU: NATO priprema napad sa svih strana, naš odgovor biće razoran!

PRAVO NA 120 EVRA IMA ČAK 600.000 LJUDI! Neki građani imaju pravo na DUPLO VIŠE od ostalih, proverite da li ste i vi u toj grupi!

VELIKI UDARAC tzv. "KOSOVU" IZ ARAPSKOG SVETA! Pokrenuta inicijativa za povlačenje priznanja "Kosova"

Nisu samo trčanje, biciklizam, ili neka druga kardio aktivnost, korisni za jačanje srca, zdrav protok kiseonika i krvi…

Stručnjaci preporučuju odraslim osobama 150 minuta (umerenih) aerobnih aktivnosti tokom nedelje, ili 75 minuta intezivnih aerobnih vežbi.

Najmanje dva dana u nedelji trebalo bi posvetiti aktivnostima za jačanje mišića, ali to nužno ne znači odlazak u teretanu.

Svaka aktivnost koja povećava broj otkucaja srca može se smatrati dovoljno aerobnom, objašnjava Dženifer So Ho, saradnica Weill Cornell Medicine u Njujorku.

 

Evo i aktivnosti koje stručnjaci preporučuju:

 

1. Brzo hodanje

Hodanje brzinom od 5-6 kilometara na sat trebalo bi da bude dovoljno, odnosno, može se smatrati vežbom umerenog intenziteta.

Korisno je za zdravlje srca prosečne odrasle osobe, ne šteti zglobovima, uz male šanse za povredu, prenosi HuffPost.

Ako imate  neku aplikaciju na telefonu koja meri puls, utvrdićete i učinak hodanja na zdravlje.

Cilj je dostići 50-70 odsto ili 70-85 odsto vašeg maksimalnog broja otkucaja srca za umereni, odnosno, snažni intenzitet.

Da biste procenili maksimalan puls, polazna osnova je 220, od čega treba oduzeti godine starosti. Recimo, za 30-godišnjaka je 185 otkucaja u minuti.

Napomenimo i da kućni poslovi (sređivanje dvorišta, pranje automobila, čišćenje snega, ribanja kade ili brisanja poda) mogu poslužiti kao vežba, ukoliko se izvode s velikim intezitetom.

SAZNAJTE I OVO

PASTOR NAJAVIO DOLAZAK: Oko 50 mađarskih firmi stiže u našu zemlju

RUSI UNIŠTILI TERORISTIČKU BAZU U SIRIJI: Avioni delovali severoistočno od Palmire (VIDEO)

NASTAVAK AKCIJE ''GNEV'': Kod starice pronađen automat i lovačka puška

NEMIRI U IZRAELU: Sukob policije i demonstranata blizu Tel Aviva

2. Biciklom do posla

Kada naredni put krenete na posao, ili do grada da nešto obavite, uzmite bicikl!

Možete i peške, samo ne automobilom.

Isto tako, koristite stepenice, a ne liftove. Sve se to na kraju sabira…

3. Vežbe snage

Dva dana u nedelji trebalo bi posvetiti vežbama snage, koje su značajne za srce i koštati sistem.

- Da bi bili spremni za aerobne aktivnosti, morate povećati snagu i fleksibilnost. Istovremeno, ubrzavate metabolizam, čime održavate zdravu telesnu težinu - ističe Šin Hefron iz Centra za prevenciju kardiovaskularnih bolesti u Njujorku.

Možete isprobati jogu ili pilates, jer grade temeljnu snagu i fleksibilnost. Takođe, praktikujte i takozvane treninge otpora.

Navedene aktivnosti mogu se smatrati i aerobnim, ako ih izvodite dovoljno brzo da povećate broj otkucaja srca.

 

4. Redovna zabava

Vežbanje nije kazna! Igranje uz omiljenu pesmu, košarka u dvorištu, zabava s kućnim ljubimcem… sve se računa kao aerobna vežba, a pomaže oslobađanju od stresa.

Budite kreativni i bićete motivisani da se ovako opustite na dnevnom nivou.

5. Raspored vežbi

Preporuke o 150, odnosno 70 minuta vežbanja nedeljno možete rasporediti po želji.

Recimo, napravite pauzu od posla i preskačite vijaču u dvorištu 10-ak minuta, ili odraditi brzu šetnju po kraju.

6. Lakši jelovnik

Nemojte potcenjivati ​​druge životne navike, jer nije sve u vežbama. Lakši (mediteranski) jelovnik, koji pomaže smanjenju krvnog pritiska i masnoće, vrlo je koristan.

- Svaka dijeta uključuje sveže voće i povrće, hranu bogatu vlaknima, više ribe, uz vrlo malo prerađene hrane i crvenog mesa - podseća kardiolog Šin Hefron.

Ograničite konzumaciju alkohola, izbaciti cigarete i pokušajte da izbegavate stres i napete situacije.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar