25°C

Beograd

Photo: festival.bitef.rs/printscreen

Izvor: Tanjug

POČINJE BITEF! Pod sloganom „Na ivici budućnosti“, od 12. do 14. septembra

 Direkcija međunarodnog pozorišnog festivala BITEF predstavila je danas ovogodišnji program pod nazivom „Bitef - Prolog“, pod sloganom „Na ivici budućnosti“,  koji će trajati u Beogradu od subote, 12. septembra do ponedeljka, 14. septembra.

Predstave i sav prateći program publika će imati prilike da prati na dve pozornice - Otvorena scena na Skveru Mire Trailović i u samom Bitef teatru.

U ovim ograničenim uslovima zbog pandemije Kovida -19, čelni ljudi BITEF-a odlučili su se, u dogovoru sa gradskim vlastima da se novo izdanje festivala ipak održi, u nekom manjem obimu, kako to sve mere nalažu.

SAZNAJTE JOŠ

ĐORĐEVIĆ: Obezbedićemo bolje uslove za život mladih

MIHAJLOVIĆ: Niko nema pravo da povređuje i omalovažava žene

VLADA DONELA ODLUKU! Zamrznute vojne vežbe sa svim partnerima!

MIHAJLOVIĆ: Budite opozicija vlasti, ne uspešnim ženama!

KRAJ MILA: Abrazović, Bečić i Krivokapić potpisali ISTORISKI SPORAZUM! (VIDEO)

Tako će ljubitelji pozorišta i novih tendencija imati priliku da pogledaju dve predstave - „Dolina jeze“ Štefana Kaegija trupe „Rimini protokol“ iz Berlina i teatra „Minhener Kameršpile“ iz Minhena, na otvaranju 12. 09. u Bitef teatru od 20 sati, kao i „Biti Arijela F“ Simona Sena, privatne kompanije autora iz Ženeve, na zatvaranju 14. septembra, na istoj sceni.

„Dolina“ se izvodi, osim premijerne večeri, i sledećeg dana, u subotu, 13. septembra u tri termina, 14, 17 i 20 časova, a traje samo jedan sat,, kao i „Arijel“, koja je na programu tri puta u nedelju, u identičnoj satnici, obe na sceni Bitef teatra.

Prvog dana kao uvod u svečano otvaranje biće promocija knjige „Čekajući Bitef“ Vere Konjović, na temu pratećeg programa festivala „Bitef na filmu“, a onda sledi performans „Cirkusfera“ na Otvorenoj sceni ispred Bitef teatra.

SVE O KORONI

PRESEK STANJA KORONE U SRBIJI ZA 9.SEPTEMBAR: Više od milion ljudi testirano!

DOKTOR KON O NOVIM SLUČAJEVIMA ZARAZE U ŠKOLAMA I O RESPIRATORNIM INFEKCIJAMA: Skočile su za 70 odsto

U KOVID BOLNICAMA 28 PACIJENATA: 15 osoba pozitivno na koronu

Dramaturg i književnik Miloš Latinović, direktor Bitef teatra i festivala BITEF je istakao da „Bitef - Prolog“ zapravo predstavlja pravi festival, deo kontinuiteta našeg najznačajnijeg festivala, sposobnost da se on učini mogućim, i pre svega način da se nadvlada vreme, da nikako nisu pristali.

-Brojni umetnici pronaći će nove mogućnosti i metode da se predstave publici, a ovo je naš model - stvaranje dobrote i lepog, kao i nečega što ovu civilizaciju čini važnom- istakao je Latinović, gde akcentuje kako nisu pristali na odustajanje, a dodaje da misli kako će svi imati predivno druženje u ta tri dana i da će svi umetnički ukusi biti zadovoljeni.

Umetnički direktor i selektor festivala Ivan Medenica ocenio je da je ovo pravo partizansko, odbrambeno izdanje BITEF-a, koji je oduvek bio svetski festival, a ne samo evropski ili regionalni.

-Uvek imamo i predstavljanje neevropskih, odnosno nezapadnih pozorišnih kultura, zato i jeste festival svetskog formata- istakao je Medenica, pri čemu je predstavio jedine dve predstave, kao i kompletan prateći program.

-Švajcarska predstava „Biti Arijela F“ autora i izvođača Simona Sena, zapravo je jedina čijeg umetnika ćemo uživo videti na festivalu, a u pitanju je veoma zanimljiva predstava u odličnoj korespondenciji sa drugim naslovom „Dolina jeze“, jer obe odgovaraju estetskoj liniji umetničkog fokusa BITEF-a 54/55, za sledeću godinu, koji „Bitef Prolog“ najavljuje, a to je koncept živog prisustva na sceni- objasnio je Medenica.

Umetnički direktor analizirao je da u prvom delu na otvaranju „Dolina jeze“ nema izvođača, već samo jednog humanoidnog robota, dok je u „Arijeli“ akter Simon Sen na sceni u komunikaciji sa virtuelnom projekcijom jedne žene.

Ističe da ni sam nije znao dok nije gledao komad, a to je da ljudi danas na internetu mogu da kupe virtuelna tela pravih osoba, tako što neki prodaju hologramsku formu svog tela, i onda pri toj kupovini može da se manipuliše na sve moguće načine, kao što je primena tela za muzičke ili reklamne spotove, ili u modnoj industriji, gde se stvara jedan virtualni maneken.

Nastavlja Medenica dalje zaplet atraktivnog komada, gde pripoveda da se junak predstave „Biti Arijela F“ zainteresovao ko je ta osoba, odnosno žena, počeo da istražuje, upoznao se sa njom, i ostvario jedan specifičan odnos.

-Predstava pokreće pitanja šta znači vlasništvo nad nekom osobom, stvarne i nestvarne, koje su to pravne, ekonomske, moralne političke implikacije oko toga, a razmena sa tom virtuelnom ženom u protagonisti su produbila neka intimnija preispitivanja, o svom rodnom identitetu, jer se on identifikuje sa naslovnom junakinjom Arijelom F- opisuje radnju Medenica.

Frank Bauman, direktor Gete instituta u Beogradu izrazio je veliko zadovoljstvo što u ovim datim okolnostima BITEF uopšte može da se održi ove godine, makar to bio i Prolog ili epilog festivala, kao uvod za naredno izdanje, i drago mu je što Gete institut može dati i sada svoj skromni dopinos.

Bauman je predano pristupio problematici nemačke predstave „Dolina jeze“ o robotu, prema delu Tomasa Melea, gde je pohvalio kako je selektor napravio odličan izbor, pun pogodak, i da je to naizgled mala, ali veoma zahtevna predstava, idealna za ove uslove, koja će imati čak četiri izvođenja.

Kako je otkrio, humanoidni robot će biti baš u naličju pisca Melea na sceni, i ovde se postavljaju pitanja - da li robot izaziva strah kod nas, preti li od njega neka opasnost, a znamo da nije rasadnik virusa.

-Robote poznajemo iz oblasti industrije, ali u Aziji oni su uveliko u nameni za intimne odnose, a postoje i za negovanje starih lica-razjasnio je Bauman.

Ambasador Sem Fabrici, šef delegacije EU u Srbiji, pohvalio je direkciju BITEF-a za hrabrost, strpljenje i upornost što su uspeli da se i ove godine održi festival uprskos napadu Kovida-19, gde stižu predstave iz Nemačke i Švajcarske.

Naglasio je da oni pružaju širu podršku EU, od marta su pomogli raznim segmentima, sferama društva, od medijskih sadržaja do zdravstva.

Katrin Fodri, kulturni ataše Ambasade Francuske u Beogradu, podvukla je koliko je BITEF izuzetno važan na međunarodnom nivou i pričala o raznim projektima koji se realizuju u mnogim sferama kulture u Srbiji.

Selektor je predstavio i panele, koji su veoma važni, iz razloga što Bitef nije samo promocija novih umetničkih tendencija, već i platforma za značajna društvena i kulturna prepispitivanja.

Tema za te diskusije će ići u pravcu - kakvo pozorište je moguće u ovim uslovima pandemije sa organizacione i finansijske strane, što je prvi projekat kao serija vebinara, koji organizuje delegacija Evropske unije.

Medenica će tako učestvovati u razgovoru online sa Erikom Fišer Lihte, sa Fraj univerziteta iz Berlina, koja će se javiti online, u ponedeljak od 18.30 sati, kao naučni intervju „Digitalni razgovor o analognoj umetnosti“.

Oni će se dotaći važnih tema - šta je to digitalni tetar, da li je to kada se okači snimak predstave na Youtube-u sa slabim snimkom i postoji li tako nešto?

On otkiva da je Lihte rekla da je to odlična tema, i odlučno izjavila da digitalno pozorište ne postoji, jer je predstava samo sada i ovde.

Složen i provokativan razgovor nas očekuje, kako uzbuđeno najavljuje Medenica, što se nadovezuje na tezu čuvenog Pitera Bruka da je definicija pozorišta - kada jedan čovek nešto izvodi pred drugim čovekom koji to gleda u jednom praznom prostoru.

Profesor, aktivista, teoretičar Svetlana Slapšak, iako u godinama i ne odličnog zdravstvenog stanja, ipak stiže direktno iz Ljubljane, što je za svaku pohvalu.

Za nju je stvorena tema - da li će ova pandemija biti neka vrsta alibija za određene autoritarne udare na javnu sferu, da li će se izvući nauk o neoliberalnom kapitalizmu, koji nikad nije bio stvoren za ljude, što je njen stav.

Sa Slapšak će razgovarati Maja Pelević u nedelju u okviru „Filozofskog teatra“ na Otvorenoj sceni.

Prateći program obuhvata i Bitef Polifoniju - „Igra za život“ u nedelju, kao i još jednu panel diskusiju - „Na ivici nove pozorišne sezone“, gde su moderatori Jelena Knežević i Aleksandar Brkić u ponedeljak.

Ljudski resursi u organizaciji festivala svi su kompletno iz same direkcije BITEF-a, saradnici i zaposleni, dok su sa njima kao i svake godine ostali verni upravo Francuski institut i Gete institut.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar