VRAĆANJE NA POSAO NAKON ODMORA MNOGIMA TEŠKO PADA: Kako se izboriti sa novim zadacima! (FOTO)

 

Bilo da ste danas prvi put zakoračili na posao, ili ste to učinili koji dan ranije, ili vas taj čin tek čeka, uglavnom je isto: vraćanje na posao, nakon odmora, mnogima teško pada. Postoji način da kada se na posao vratimo „umorni sa odmora“ da se izborimo sa novim-starim radnim zadacima.

Ako po povratku s odmora nemate radni elan, ako vam se posle nekoliko radnih dana čini kao da na odmor niste ni išli, umorni ste i neraspoloženi – to je znak da se niste odmorili dovoljno.

-Najčešći uzrok jeste nedovoljni odmor, ali mogu da budu i različiti uzroci vezani za radno okruženje. Niska plata, prevelike obaveze koje znamo da nas očekuju ili loši međuljudski odnosi. Ljudi osećaju umor, nerasoloženje, gubitak koncentracije, volje nesanicu ili povećano spavaju- kaže psihijatar Anđelka Kolarević.

-U nemogućnosti da se brzo adaptiramo na tu dinamiku dolazi i do apatije i do neraspoloženja i do nekih simptoma koji mogu biti slika depresije. Međutim, ako to ne traje duže od dve nedelje, ako nas ne ometa u funkcionalnosti, ako mi kroz dane uspevamo da se adaptiramo i uđemo u taj ritam, to svakako nije sindrom umora nakon odmora- objasnila je docent Ivana Stašević Karličić, v.d. direktora Klinike „Laza Lazarević“.

Koliko nam je onda odmora potrebno? To je uglavnom individualno. Ipak, stručnjaci tvrde oko tri nedelje. 

-Smatra se da se prve dve nedelje koriste da se adaptiramo na sam odmor, jer prvih desetak dana odmora mi teško da možemo da izađemo iz ritma, naročito ljudi koji rade zahtevnije poslove, koji i tokom odmora svako jutro i dalje počinju velikim brojem mejlova i slično- navodi dr Stašević Karličić.

Ipak, u praksi to često nije tako. Kako onda što „bezbolnije“ da pređemo sa godišnjeg odmora u nove radne pobede?

-Smatra se da je bolje početi sredinom nedelje sa poslom, da imamo dva ili jedan dan, da počinjemo sa lakšim poslovima, ne odmah da se zatrpamo poslom, da vežbamo, da se više družimo, da se hranimo zdravije, da unosimo više proteina i masti, a ne ugljene hidrate koji nas teraju u umor- ukazuje dr Kolarević.

-Moramo imati u vidu da moramo postepeno da uđemo u radne obaveze i da nemamo tako visoka očekivanja za prve dane posle odmora-objašnjava dr Stašević Karličić.

U tome može da nam pomogne i hrana koja utiče na naše hormone sreće.

-Postoji 40 stručnih studija koje su pokazale da mediteranska ishrana smanjuje depresiju. Upotreba voća i povrća u velikoj količini, upotreba inegralnih žitarica, riba, mleko i mlečni proizvodi, ali sa malo povećanim sadržajem mlečne masti-savet je specijaliste ishrane Veroslave Stanković.

 

Izvor:RTS
Foto:Arhiva

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Utorak
04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
11:30  Parovi - Jutarnja kafica
11:55  Vesti
12:05  Parovi - Jutarnja kafica
12:55  Vesti
13:05  Parovi - Jutarnja kafica
13:55  Vesti
14:05  Serija: Kazna
15:15  Posle ručka
17:30  Telemaster
18:10  Serija: Kazna
19:00  Upoznajte Parove
21:00  Provodadžija
22:00  Parovi - Parograf
02:30  Parovi - Noćobdije
04:30  Rano jutro