UBLAŽITE GLAVOBOLJU: Ovoga se nikad ne bi setili!

 

Ove male aktivnosti ne samo da pomažu u ublažavanju glavobolje, već i preventivno. Imamo za vas nekoliko iznenađujućih načina da ublažite glavobolju.

Ograničite tablete protiv bolova

U slučaju bolova, posežete za paracetamolom ili ibuprofenom. Ako uzimate previše ili koristite prečesto, oni mogu izazvati tzv. povratni bol. Tada nastaje začarani krug: uzimate lekove jer vas boli glava, a glava boli jer uzimate lek. Da biste to sprečili, koristite lekove protiv bolova što je ređe moguće. Isprobajte prirodne metode, npr. aromaterapiju, hodanje, hladne obloge na čelu. U slučaju migrene, s druge strane, uzimajte lekove koje je propisao vaš lekar i ne menjajte dozu sami.

Pijte više vode i jedite pet obroka dnevno

Vrlo često je uzrok glavobolje dehidratacija, posebno leti. Da biste to sprečili, potrebno je da pijete 2  litra vode dnevno. U vrelim danima - do 3 litra. Voda takođe može da bude lek. Kada vas boli glava, pijte čašu mineralne vode svakih 20 minuta i videćete šta će se dešavati. Pored dehidracije, čest uzrok glavobolje je glad, a to je veliki pad šećera u krvi. To se neće dogoditi ako jedete svaka 2-3 sata.

Vodite ljubav sa partnerom

Da, to je sjajna prevencija i efikasan tretman kada se pojavi glavobolja. Nemački naučnici čak kažu da je seks mnogo efikasniji od pilula protiv migrene. Sve zahvaljujući endorfinima, tj. istim supstancama koje se oslobađaju tokom fizičke aktivnosti. Samo što kada imate seks, vaše telo proizvodi mnogo više. Oni ne samo ublažavaju bol, već i opuštaju.

 

 

Redovno vežbajte

Ako ne želite da patite od glavobolja, posvetite pet puta nedeljno po bar pola sata fizičkoj aktivnosti. To može biti aerobik, hodanje, vožnja biciklom. Tako se osolobađate stresa, što je glavni uzrok glavobolje. Pored toga, aktivnost stimuliše telo da proizvodi prirodna sredstva protiv bolova, tj. endorfine. Međutim, budite oprezni kod migrena. Otkriveno je da neke vežbe, npr. trening trčanja, može pokrenuti napade.

Magnezijum

Mnoga istraživanja dokazuju da napadi migrene mogu biti povezani sa nedostatkom minerala, posebno sa nedostatkom magnezijuma. Zbog toga se za prevenciju preporučuje ishrana bogata svežim lisnatim povrćem, orasima i žitaricama. Takođe, možete da posegnete za magnezijumom u tabletama. Kada kupujete dodatak, izaberite onaj u kojem je element u obliku laktata, citrata ili aspartata. Tada će se dobro apsorbovati.

Sedite

Sedenje uzrokuje preveliku napetost u vratnim mišićima i poremećaj u snabdevanju krvlju u glavi. Otuda i bol. Da biste to izbegli, ne zaboravite da ispravite leđa, posebno kada dugo sedite za svojim stolom. Jednostavne vežbe otpuštanja vrata, kao što su okretanje glave i naginjanje jednom udesno, a jednom levo, takođe će vam pomoći.

Idite kod oftalmologa

Kada vam se oči umorne, javlja se grč koji uzrokuje glavobolju. Do preopterećenja očiju dolazi, na primer, kada nosite naočare sa pogrešnom dioptrijom. Vežbe takođe pomažu. Najjednostavniji je pogled u daljinu, koji opušta mišiće očiju. Pre svega, ipak, potrebno je konsultovati oftalmologa. Preventivne posete se preporučuju svake dve godine.

 

Ženski Magazibn
Foto:Arhiva

 

 

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Subota
04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
10:00  Parovi - Kućni savet
11:00  Prelo u našem sokaku
14:00  Vesti
14:05  Čađava mehana
15:30  Posle ručka
17:30  Telemaster
18:10  Glamur Specijal
19:00  Upoznajte Parove
21:00  Parovi - Roditeljski sastanak
02:30  Parovi - Noćobdije
04:30  Rano jutro