VEŽBE ZA TRUDNICE: Šta smete, a šta NE!

Otkrivamo kako bi trebao da izgleda trening dok ste u drugom stanju i koliko se razlikuje od vežbanja na koje ste do sada navikli.

Vežbanje tokom perioda trudnoće ima mnogobrojne prednosti, kako za samu trudnicu tako i za razviće ploda. Primenom adekvatne fizičke aktivnosti smanjena je i mogućnost razvoja pre-eclampsia (trudnička hipertenzija) i gestacioni dijabetes.

Vežbanje takođe utiče na odlaganje pojave bola u donjem delu leđa, disfunkcije dna karlice, urinarne inkotencije i hroničnih muskuloskeletnih stanja.

Svakako je važno da se pre bilo kakvog početka procesa vežbanja konsultujete sa svojim ginekologom.

U ovom periodu se izbegavaju vežbe koje se izvode na leđima, jer usled rasta uterusa dolazi do pritiska na donju šuplju venu čime se smanjuje dotok krvi do uterusa.

 

 

Prednosti vežbanja koje trudnice mogu da osete:

 

  • Poboljšana kardiorespiratorna i mišićna sposobnost
  • Brži povratak (nakon porođaja) na kilažu pre trudnoće
  • Umanjeni donji stomak
  • Viši nivo energije
  • Bolje rasploženje i generalno samopouzdanje i slika o sebi
  • Umanjeni nivo stresa, anksioznosti , depresije , koje se mogu javiti kod trudnica
  • Povećana verovatnoća za usvajanjem zdravih životnih navika.

 

Prvo tromesečje 

Iako se još uvek ne uočavaju bitnije anatomske promene na vašem telu, ovo je period u kome se telo adaptira na trudnoću. Fiziološke promene u ovom periodu su pre svega hormonalne i dovode do emocionalnih, a i nesto kasnije do fizičkih promena. Većina trudnica u ovom periodu oseća mučninu i slabost, s toga ukoliko niste vežbali pre trudnoće, ovo nije idealan period za započinjanje bavljenja fizičkom aktivnošću, u ovom periodu preporučljiv vid aktvnosti može biti šetnja.

 

Ukoliko ste se pre trudnoće bavile fizičkom aktivnošću, uz saglasnost svog lekara, možete nastaviti da se bavite istom, ali umanjenim intenzitetom.

 

Uzmite u obzir da vaše telo radi i troši se više nego inače, pa zato ne vežbajte do granice iscrpljenosti, ukoliko gubite dah i ne možete da vodite razgovor u toku treninga ili se osećate premoreno nakon vežbanja, smanjite intenzitet.

 

U trudnoći dolazi i do termoregulacionih i metaboličkih promena, pa je vrlo važno izbeći pregrejavanje,pa zato unosite dovoljno tečnosti.

 

Vežbanje u drugom tromesečju

Ovaj period se smatra adekvatnim za vežbanje ili početak bavljenja fizičkom aktivnošću, onih trudnica koje nisu vežbale pre trudnoće.

Trudnice se u ovom periodu osećaju dosta bolje, jer je period iscrpljenosti i mučnina iza njih, osećaju da imaju više energije ali cilj vežbanja ne sme biti postizanje bolje fizičke forme ili gubitak viška kilograma. Naravno, neophodno je odobrenje lekara ukoliko trudnica počinje da se bavi fizičkom aktivnošću.

 

 

 

 

Stil.kurir.rs
Foto: arhiva

 

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Četvrtak
04:30  Rano jutro  
06.45  Dobro jutro Srbijo  
11:30  Parovi - Jutarnja kafica  
11:55  Vesti  
12:05  Parovi - Jutarnjakafica  
12:55  Vesti  
13:05  Parovi - Jutarnja kafica  
13:55  Vesti  
14:05  Serija: Kazna  
15:15  Posle ručka  
17:30  Telemaster  
18:10  Serija: Kazna  
19:00  Upoznajte Parove  
21:00  Goli život  
23:00  Parovi - Live  
02:30  Parovi - Noćobdije  
04:30  Rano jutro