OSETITE MIRIS TURSKE! OVO su tajne turske kuhinje!

 

Turska kuhinja može da se opiše kao spoj prefinjenosti središnje Azije, Bliskog istoka, Mediterana i kuhinje Balkana.

Turska kuhinja bogata je i raznovrsna upravo zbog uticaja gastronomije susednih zemalja, uključujući i one iz Zapadne Evrope. Tipičan turski obrok počinje supom, nakon čega sledi jelo od povrća ili mahunarki. Dodatno se servira i salata od jogurta i mlevenih krastavaca. Turci, mesu često dodaju voće i orašaste plodove i začine zbog egzotičnog ukusa, a rezultat su gurmanske ćufte, pite i pilavi. Baklave i turska pica (lahmadjun) još su neki od zaštitnih turskih specijaliteta.

Da bi jela bila tako ukusna, u turskoj kuhinji se koristi mnoštvo zdravih namirnica, a koje su najpopularnije pročitajte u nastavku.

Crveni luk nas čini zdravima

Nezaobilazna namirnica turske kuhinje je luk. To je povrće okruglastog oblika i bele unutrašnjosti koju prekriva suva, poput papira tanka, crvena, smeđa ili bela kožica. Crveni luk je dobar izvor prehrambenih vlakana i vitamina B6, a uz to je i vrlo dobar izvor vitamina C. Pozitivna osobina luka je što sadrži aktivne materije za koje se veruje da pomažu u smanjenju povišenog nivoa holesterola i u smanjenju povišenog krvnog pritiska.

Patlidžan smanjuje holesterol i šećer

U patlidžanu, kog krasi čak 92 posto vode, najzastupljeniji su vitamini B grupe, piše Stvar ukusa. Ono što njega čini visokovrednom namirnicom nije samo vitaminsko-mineralni sadržaj, nego i antioksidativna, antikancerogena i protivupalna svojstva. Iako se priprema na različite načine širom sveta, patlidžan često nalazimo u musakama. Pečene, ponekad i pohovane kriške patlidžana serviraju se sa umakom od paradajza i peku u pećnicama.

Orašasti plodovi čuvaju srce

Neretko je meso pripremljeno na turski način obogaćeno orašastim plodovima. Bademi su jedan od najboljih prehrambenih izvora magnezijuma koji sprečava grčenje mišića i povoljno deluje na srčani mišić i krvni pritisak. Kikiriki uz svoj povoljan sastav masti povoljno deluje na snižavanje LDL-holesterola, dok se orasi smatraju jednim od najboljih izvora omega-3 masnih kiselina. Lešnik je bogat izvor vitamina E, magnezijuma i gvožđa.

Paprika za zdravlje srca i pluća

Paprika se u narodnoj medicini vekovima koristila kao lekovito sredstvo, posebno za jačanje imuniteta. Osim što štiti od brojnih bolesti današnjice, pospešuje apetit i podstiče rad želuca. Njena najvažnija karakteristika je bogatstvo vitaminima i mineralnim materijama, a takođe je jedan od najboljih izvora vitamina C, kog sadrži čak 4 puta više nego narandža.

Riba za ravnotežu proteina

Riba čini važan deo uravnotežene ishrane jer predstavlja glavni izvor blagotvornih omega-3 masnih kiselina i nutrijenata. Osobe koje redovno jedu ribu smanjuju svoj rizik od moždanog udara, depresije i mentalnog propadanja koje se dovodi u vezu sa starenjem. Riba je dobar izvor vitamina A, B i D grupe i minerala.

Turski tip jogurta

Jogurt je zvezda turske kuhinje. Reč jogurt potiče iz Turske reči "yoğurt“ koja označava mleko koje je fermentiralo u gustu, kiselu masu. Turski tip jogurta je jedna od najčešće konzumiranih vrsta jogurta na svetu, a krasi ga bogati kremasti ukus zahvaljujući nešto većem udelu mlečnih masnoća. Kao esencijalni deo turske kuhinje, servira se uz gotovo svako jelo. Tako se koristi kao temelj za pripremu supa i soseva pa se često servira preko mesa i povrća. Neretko se dodaje i salatama, a zahvaljujući osvežavajućem ukusu sa notama slanog, često se jede uz popularne bureke i razne pite. U Turskoj se jogurt koristi i u pripremi kolača i pojedinih jela od testa.

 

 

Izvor: B92
Foto: Pixabay.com

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Sreda
04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
11:30  Parovi - Jutarnja kafica
11:55  Vesti
12:05  Parovi - Jutarnja kafica
12:55  Vesti
13:05  Parovi - Jutarnja kafica
13:55  Vesti
14:05  Serija: Kazna
15:15  Posle ručka
17:30  Telemaster
18:10  Serija: Kazna
19:00  Upoznajte Parove
21:00  Parovi - Nominacije
02:30  Parovi - Noćobdije
04:30  Rano jutro