OSLUŠNITE SVOJE TELO: Šta vam poručuje žudnja za određenom hranom?

 

Ponekad na ovaj način naše telo pokušava da saopšti svoje potrebe.

Crveno meso

Ako vas progoni žudnja da jedete crveno meso u obliku hamburgera, odrezaka ili bilo kojeg drugog jela - to može značiti da vašem telu nedostaje ključni nutrijent. Ponekad se žudnja za ovim proizvodom javlja kod ljudi koji imaju anemiju ili malo gvožđa u krvi, kažu nutricionisti. U crvenom mesu ima puno gvožđa - ovo je deo hemoglobina i nalazi se u životinjskoj hrani. Da biste se nosili sa žudnjom za crvenim mesom, u ishranu možete dodati više orašastih plodova, grašak, sočivo i žitarica bogatih gvožđem.

Sir

Možda želite sir samo zato što ga volite, ali ponekad je to način na koji vam telo kaže šta vam nedostaje. Sir sadrži aminokiselinu triptofan, on je uključen u proizvodnju melatonina i serotonina, koji nam pomažu da se osećamo opušteno i pozitivno. Triptofan se ne nalazi samo u siru – već i u orasima, lososu itd.

Čokolada

Žudnja za čokoladom može ukazivati na nedostatak magnezijuma. Naročito nedostaje ženama tokom menstruacije ili trudnoće. Magnezijum je važan za regulisanje nivoa insulina, dok ogroman broj ljudi ima nedostatak ovog elementa. Dakle, uprkos stereotipnim šalama o želji da lažete i jedete čokoladu tokom kritičnih dana, taj signal tela treba shvatiti ozbiljno. Ako želite više koristi, izaberite čokoladu visokog sadržaja kakaa ili je zamenite bademima ili lisnatim zelenilom.

 

 

Bilo koji drugi slatkiši

Kada ne želite posebno čokoladu, već bilo koji slatkiš, možda je razlog taj što vaše telo nema dovoljno energije. To se dešava sa onima koji ne spavaju dovoljno ili doživljavaju ozbiljan stres. Ljudi često koriste šećer kao način borbe protiv iscrpljenosti.

Ne zaboravite da slatkiši daju brzi, ali vrlo kratak porast energije, nakon čega umor postaje još jači. Pokušajte da svom telu pružite sveobuhvatan odmor i ne pokušavajte da održavate performanse dodatnim desertom.

Čips i druge slane grickalice

Žudnja za slanom hranom može ukazivati na to da vašem telu nedostaje natrijuma. Iako na isti način to može ukazivati na višak soli i dehidraciju. So zadržava vodu. Kada u organizmu ima previše natrijuma, može mu biti potrebno još soli. Ako osetite želju da pojedete nešto slano, pokušajte da popijete par čaša vode, možda će ta žudnja proći sama od sebe. Obavezno pijte dovoljno tečnosti kada jedete hranu bogatu natrijumom.

 

 

Citrusi

Osećate snažnu želju da pijete sok od pomorandže, jedete grejpfrut, limun ili nešto kiselo? Ponekad je to znak da vašem telu treba vitamin C ili da se bori protiv infekcije. Vitamin C je neophodan za rast, razvoj, obnavljanje svih vaših tkiva, pa je važno da ga imate u dovoljnim količinama. On igra ulogu u stvaranju kolagena, apsorpciji gvožđa, održavanju kostiju, hrskavice, zuba, zarastanju rana i funkcionisanju imunog sistema. Ovaj vitamin se ne nalazi samo u citrusima.

Beli hleb

Iznenadna žudnja za belim hlebom može ukazivati na nedostatak azota. On igra važnu ulogu u rastu i razvoju tela, kao i u sintezi proteina. Da biste uravnotežili sadržaj azota u svom telu, uključite dovoljno proteina u svoju ishranu. Imajte na umu da žudnja za određenim proizvodom nije isto što i osećaj gladi. Ovaj signal dolazi iz mozga, a ne iz stomaka.

Voda

Ako ste neprestano žedni, razmislite o tome koliko vode pijete u toku dana. Kad je sve u redu sa hidratacijom u telu, čovekov urin je svetložut, gotovo proziran. Kada sta stalno žedni, iako niste jeli ništa slano, to može biti znak dijabetesa. Stalni nagon za pićem i učestali odlasci u toalet ponekad su rani znakovi visokog nivoa insulina.

 

 

Ženski Magazin
Foto:Arhiva

 

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Petak
04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
11:30  Parovi - Jutarnja kafica
11:55  Vesti
12:05  Parovi - Jutarnja kafica
12:55  Vesti
13:05  Parovi - Jutarnja kafica
13:55  Vesti
14:05  Serija: Kazna
15:15  Posle ručka
17:30  Telemaster
18:10  Serija: Kazna
19:00  Upoznajte Parove
21:00  Provodadžija
22:00  Parovi - Vruća stolica
02:30  Parovi - Noćobdije
04:30  Rano jutro