7°C

Beograd

MOGUĆE JE: Obroci puni gvožđa, ali bez mesa

hrana

Ukoliko razmišljate da smanjite unos crvenog mesa, možda vas muči pitanje da li ćete svom organizmu uskratiti gvožđe.

Naravno, ima ga i u biljkama, ali činjenica je da ga naše telo teže apsorbuje ako je biljnog porekla. Samo 2-20% gvožda iz biljaka dospe u krv iz sistema organa za varenje, u odnosu na 15-35% onog koje uspe da se apsorbuje prilikom konzumiranja mesa.

Ipak, postoji rešenje. Samo dodajte malo vitamina C svom obroku, pošto on pojačava apsorpciju gvožđa biljnog porekla i ne morate da brinete. Evo nekoliko predloga kako to da učinite.

Spanać (gvožđe) + crvena paprika (C vitamin)
Možete ih spojiti na razne načine. Na primer, mlevene sirove paprike dodate u salatu od spanaća. Ili, dodate spanać za punjene paprike.

Brokoli (gvožđe) + paradajz (C)
Brokoli kuvan na pari možete pomešati sa pestom od paradajza. Za brzu i laku večeru spremite brokoli, paradajz, luk, pečurke, maslinovo ulje, beli luk i bosiljak.

Crni pasulj (gvožđe) + kupus (C)
Ukoliko u tortilju dodate crveni pasulj i uz sve to pojedete kupus salatu, eto kompletnog obroka. Takođe, možete jednostavno samo dodati pasulj u zelenu salatu.

Kelj (gvožđe) + Pomorandže (C)
Ova dva sastojka možete obraditi u blenderu i popiti zajedno kao šejk.

Sočivo (Gvožđe) + Prokelj (C)
Sočivo skuvajte i začinite po ukusu, a prokuvani prokelj možete samo dodati u njega. Takođe, možete od njih napraviti i salatu.

Crna čokolada (gvožđe ) + jagode (C)
Ovo je verovatno svima najprimamljivija kombinacija. Dovoljno je samo da istopite čokoladu i prelijete jagode. Možete ih i pomešati u blenderu, pa napraviti šejk.

HappyTv.rs
Foto: Wikipedia

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar