15°C

Beograd

Photo: Arhiva

Izvor: Tanjug

Beograd tražio da se zakonom reguliše rad električnih trotineta, subvencije i za bicikle

"Kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna". Grad Beograd predložio izmene zakona

 Grad Beograd je predložio zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

On je istakao da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.

- Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju - rekao je Vesić za Studio B, navodi se u saopštenju Gradske uprave.

Naveo je da smo imali slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život.

OVO MORATE ZNATI

OVO SU DETALJNA UPUTSTVA: Turisti koji se vraćaju u zemlju od danas pod zdravstvenim nadzorom!

VUČIĆ SA ŠEFOM DELEGACIJE EU: Fabrici stiže na Andrićev venac!

UDES NA AUTO-PUTU: Kamion izleteo sa kolovoza, zatvorena jedna traka!

ULICE KAO REKE, SASTAVILI SE NEBO I ZEMLJA: Besneo uragan u Moskvi! (VIDEO)

Kada su u pitanju bicikli, rekao je da je Grad Beograd tražio izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice.

- To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno - rekao je Vesić, dodaje se u saopštenju.

Naglasio je da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.

- Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze - rekao je Vesić.

Naveo je da se trenutno radi oko deset kilometara biciklističih staza i dodao da će Beograd u naredne dve godine imati skoro 60 kilometara biciklističkih staza.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar