VELIKE MUKE BEOGRAĐANA SA "PAUK" SERVISOM: Svaka peta žalba vozača osnovana

Nepropisno parkiranje vlasnike automobila može skupo da košta i živaca i po džepu. Jer kad pregrme stres sa kojim se suoče kad umesto svog ljubimca zateknu prazno mesto, dočeka ih hladan tuš jer za mandatnu kaznu i "pauka" moraju da plate čak i više hiljada dinara. Neki, međutim, više veruju sebi nego rešenju koje izdaje saobraćajni policajac na osnovu fotografije radnika "Parking servisa" prosleđene elektronskim putem, i posle uložene žalbe uspevaju da povrate novac. Prema podacima MUP, za prvih devet meseci ove godine od ukupnog broja uloženih žalbi svaka peta bila je osnovana.

U Ministarstvu unutrašnjih poslova kažu da su od 1. januara do 30. septembra ove godine u Beogradu specijalnim vozilima JKP "Parking servis" uklonjena ukupno 23.472 vozila zatečena u prekršaju.

- U istom periodu uloženo je ukupno 198 žalbi na rešenja kojima je naloženo uklanjanje vozila - dodaju u MUP. - Od ukupnog broja žalbi, 36 su ocenjene kao osnovane. Samo tokom septembra u glavnom gradu "pauk" je uklonio ukupno 2.800 vozila koja su zatečena u prekršaju. U istom periodu uloženo je ukupno 15 žalbi, a od toga tri su ocenjene kao osnovane. Broj uloženih žalbi je u padu.

Međutim, treba imati u vidu da se mnogi vlasnici vozila nisu ni žalili. Neki iz lenjosti, drugi možda zbog nepoznavanja propisa i svojih prava, a treći verujući da su gradske službe u pravu.

Prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, sistem "pauk video-nadzor" - je legalan.

- To je regulisano Zakonom o bezbednosti saobraćaja, gde izričito stoji da ukoliko policajac u kontroli saobraćaja putem video-nadzora ili foto-zapisa utvrdi da je vozilo parkirano ili zaustavljeno, donosi rešenje u elektronskoj formi kojim nalaže uklanjanje vozila u roku koji ne može biti kraći od tri minuta - objašnjava Okanović. - Stranka koja smatra da je oštećena ima pravo na prigovor koji podnosi Upravi saobraćajne policije. Oni to vrlo savesno obrađuju i ukoliko žalba ima osnova, vlasniku vozila se vraća novac.

Okanović dodaje da policajac "nije jeftin" te da je racionalnije angažovati jednog policajca u video centru, nego uz svaku ekipu "pauka" slati po jednog.

Inače, sistem "pauk video-nadzor" aktiviran je početkom 2009. godine. Tada je najavljeno da je osnovni cilj projekta da se poveća bezbednost i omogući što bolji i neometani protok saobraćaja u gradu, kao i da se donošenje odluka i komunikacija sa ekipama na terenu i građanima učine efikasnijim i transparentnijim.

Međutim, ima slučajeva kada se zbog odsustva policajca na terenu i fotografije koja, ipak, ne može da preslika realnost, odluka o izdavanju prekršajnog naloga mora preispitati.

Iako je "Parking servis" uvođenjem ovog sistema pokušao da pronađe rešenje za problem nepropisno i nebezbedno parkiranih vozila, činjenica da su ga još pre sedam godina najavili kao projekat kakav ne postoji u drugim metropolama delimično uliva nesigurnost u njegovu ispravnost i tačnost.

FOTOGRAFIJA, NESUMNjIV DOKAZ?

OSNOVU sistema "pauk video-nadzor" čine auto-dizalice, popularno zvane "pauk", opremljene terenskim računarima uz pomoć kojih kontrolori na ulicama šalju snimke nepropisno parkiranih vozila u dispečerski centar. Zaposleni u centru odmah izdaju nalog najbližoj auto-dizalici da se takva vozila prioritetno uklone sa mesta prekršaja. Nalog za prenos vozila sa njegovom fotografijom, lokacijom i tačnim vremenom opažanja trebalo bi da predstavlja nesumnjiv dokaz o nepropisnom parkiranju i razlozima prioritetnog odnošenja.

Novosti.rs
Foto: Ilustracija Happy Tv

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Ponedeljak
04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
11:30  Parovi - Jutarnja kafica
11:55  Vesti
12:05  Parovi - Jutarnja kafica
12:55  Vesti
13:05  Parovi - Jutarnja kafica
13:55  Vesti
14:05  Serija: Kazna
15:15  Posle ručka
17:30  Telemaster
18:10  Serija: Kazna
19:00  Upoznajte Parove
19:55  Bingo
20:30  Upoznajte Parove
21:00  Ćirilica 
23:20  Parovi - Ispovesti
04:30  Rano jutro