29°C

Beograd

SAVETI ZA LAKŠE RAZBUĐIVANJE: Kako da lakše ustanete iz toplog kreveta?

Jesen je trenutak kada dani postaju kraći, sve češće nam se dešava da je još uvek mrak kada moramo da ustanemo, i veoma nam je teško da se "nateramo" da napustimo topli krevet.

Evo šta stručnjaci savetuju ako i vama jesen ne dozvoljava da se brzo razbudite!

Tajna je u "čistom" snu, koji ćete postići uz nekoliko jednostavnih saveta. To je san koji nije pod uticajem prethodnog dana, rasterećen i okrepljujuć, a evo kako da ga postignete.

Doručkujte

Ljudi koji doručkuju imaju manje problema da utonu u san, bude se sa više energije i manje su šanse da će se uspavati. Usvojite režim po kojem obavezno doručkujete pola sata posle buđenja, preporučljivo bi bilo da jedete proteine, jer će to razbuditi metabolizam i naviknuti ga na energično jutro.

Posvetite sebi 15 minuta

Iako zvuči neobično, ustajanje samo 15 minuta ranije nego inače pravi veliku razliku. Neće vam "nedostajati" tih 15 minuta sna, a iskoristićete ih da sebe pripremite za predstojeći dan i na miru se fokusirate.

-Ne razmišljajte o obavezama, već o nečemu čemu se radujete, što će se dogoditi tokom dana. To može da bude i neka sitnica, važno je da vam dan počne ispunjen radosnim mislima. To vreme posvećeno sebi će napraviti veliku razliku- savetuje dr Nerina Ramlakan, ekspert za poremećaje sna.

Ostavite telefon

Ne proveravajte mobilni dok se još uvek "razvlačite" po krevetu. To može izazvati nepotreban stres, upozorava ona.

-Ne bi trebalo da vam bude navika da uzmete telefon i pogledate mejl ili društvene mreže čim otvorite oči. Vaš mozak će 'zapamtiti' da odmah po buđenju mora da se ubaci u režim rada za posao, što će kod vas stvoriti zaziranje od ustajanja. Jednostavno rečeno, povećaće šanse da uzmete telefon i samo 'udarite' alarm, umesto da ustanete- rekla je ona.

Vežbajte

Odnosno, budite fizički aktivni tokom popodneva, to će omogućiti da lakše utonete u san. Makar i šetnja, ako ne možete baš da radite vežbe.

Ona dodaje da je potrebno primenjivati "čisto" spavanje najmanje nedelju dana da bi se u potpunosti osetili njegovi efekti.

Mondo
Foto:Arhiva

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar