PRIPREMITE ORGANIZAM ZA ZIMSKE DANE: Stručnjaci savetuju najbolju prevenciju protiv virusa i gripa!

Svako ima omiljeni deo godine, kao i onaj koji manje voli ili koji mu ne prija. Često je upravo zima najneomiljeniji deo godine, ali i ona ima svoje čari oko čega bi se mnogi složili.

Kako biste zimu proveli na što bolji način, potrebno je da se pripremite za nju, a pravo vreme za pripreme je već počelo.

Da biste “prezimili” što lakše potrebno je da pripremite kako telo tako i um za hladne dane i zaštiti se na vreme od virusa i gripa. Stručnjaci savetuju razne alternative kako bi smo se najbolje zaštitili.

Da li moderna medicina ima više efektva ili je ipak bolje pribegnuti starim narodnim lekovima naših baka, kada su beli luk i čašica rakije na dan bili najbolja prevencija protiv gripa. 

U emisiji "Posle ručka" gosti lekari dali su svoje stručno mišljenje šta po njima treba uraditi kako bi se pregurao zimski period. Kako poraditi na imunitetu? 

Poznata doktorka Nada Macura smatra da je jačanje imuniteta jako važna stvar kod čoveka. Da bi bili u top formi, zdravi, jaki, veseli, energični i maksimalno produktivni, moramo voditi račina o svom duhu i telu.

- Šetnja kretanje je ustvari ono što je najbolje, što više kiseonika. Ne znam kako mi uopšte finkcionišemo u velikim gradovima ljudi u svetu žive van gradova gde ima puno kiseonika, hlorofila, voća i povrća. Decu treba od malih nogu učiti da pojedu barem jednu jabuku dnevno i pranje ruku obavezno. Mogu da kažem da je cink zaista mineral koji je fantastičan u borbi protiv virusa. Med i limun obavezno i može da se doda malo i peršuna da se gricka- rekla je doktorka Nada Macura

Učestali osećaj isrpljenosti, nemoći, opšte splabosti tela, bezvoljnost, umor, nedostatak energije a niste bili izloženi većim fizičkim i psihičkim naporima, veoma često mogu biti prvi pokazatelji pada imunog sistema. A jedan od glavnih uzročnika u današnje vreme je stres. Doktorka edonkrionolog smatra da je stres najveći problem za pad imuniteta i bolesti štitne žlezde koje danas ne zaobilaze ni decu. Veoma je bitno naučiti sebe da se izolujete od stresa i povedete računa o ishrani. 

- Imunitet ima veze velike sa endokrinologijom i stresom. Moramo da naučimo da se izolujemo od stresa. Primetila sam da svi naši pacijenti imaju jako nisku antioksidantnu zaštitu. Kada uradimo to mi tačno znamo u kakvom je stanju organizam,da li osoba može da dobije neki virus ili ne. Postoje stvari koje dižu antioksidantnu zaštitu a to su pušenje, alkohol, fizička neaktivnost, pržena hrana, pohovana i stres, to je sve ono što može da smanji našu zaštitu. Gojaznost je takođe jedna vrsta stresa sa kojom se suočava dosta mladih. Antioksidantnu zaštitu možemo da podignemo tako ako prestanemo da pušimo, umesto alkohola ubacimo crveno vino jer je to da kažemo jedan vid zdravog alkohola, koristimo kuvano, pečeno u rerni, na pari spremljenu hranu. Što se tiče suncokretovog ulja njega bih predložila za pečenje, maslinovo ulje za salate. Kod dosta ljudi smo nalazili te niske antioksidantne vrednosti i kod dece čak. Ono što sam ja pratila naučno to je neki uzarst od 7 godine i imam seriju mladih koje pratim po raznim aspektima. Beli luk upravo podstiče stvaranje biooksidaze jer ima dosta selena. Cinka ima dosta u mediteranskoj ishrani u koštunjavom voću u svim mahunarkama. Badem je jako preporučljiv je jer vrlo važan u održavanju organizma. Ne smemo nikako decu da izlažemo stresu, to se dešava kod roditelja koji su preambiciozni i onda se dešavaju ove autoimune bolesti koje nisu dobre da se dešavaju tako rano.-  rekla je endokrinolog Dr Vesna Dimitrijević 

Doktor Branimir Nestorović dao je fantastičnu kombinaciju minerala koja kako kaže najbolje priprema telo i štiti od virusa. 

- Cink, Selen i Bakar su najbolji elementi u kombinaciji za prevenciju od virusa. Vitamin C sintetski je 14 puta slabiji nego prirodni vitamin C.  Zato jabuku treba da jedu i matori jer je fantastična za sve- rekao je doktor Branimir Nestorović 

Kako bi rekli naši stari, jedi dete, zdravlje ti na usta ulazi! Samo što je dokazano da ukoliko želite da ojačate imuni sistem, ne treba da jedete brzu, masnu hranu. Samo posebnim odabirom zdravih namirnica, možete osnažiti i izlečiti organizam.

- Preventiva je najbitnija, ona se najbolje priprema putem pravilne ishrane jer samim tim jačate organizam. Ne postoji plod koji ne može pomoći, sve ono što se nalazi u prirodi je lekovito, svi ti cvetovi od raznih biljaka su puni oligoelemenata i minerala. Bokvica je nešto što je fantastično. Naš organizam je pun bakterija koji samo čekaju da eksplodiraju, mi imamo oko 1kg bakterija u njemu. Ako hranom nahranimo te mikroorganizme da ekspolodiraju, imunitet će biti loš. Ovako ih samo sprečavamo putem hrane, dosta povrća, voća, tečnosti da eksplodiraju. Dva čena belog luka svako jutro i čaša jabukovog sirćeta odlična prevencija- rekao je nutricionista Predrag Nenadić

 

Happytv.rs
Foto: Arhiva/Youtube-printscreen 

 

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV